Sunday, October 23, 2011

Märgendamine ja folksonoomia

See nädal on teemaks märgendamine. Andmete hulk internetis kasvab väga kiiresti ja leida just seda konkreetset on aina raskem. Märgendamine on just see, mis aitab leida otsitavad. Märgendamine on nüüdseks juba suhteliselt levinud ja peaaegu igapool kasutusel ja üldiselt see täiesti toimib. Kuna märgendamist teevad siiski inimesed, siis ei saa eeldada, et kõik inimesed saavad märgendamisest ühtselt aru rääkimata süsteemidest. Seega on ka märgendamisel oma miinused.

Ma kasutan väga palju google mapsi ja märgendamise võlud olen ma just selles keskkonnas avastanud. Leian, et see on selles keskkonnas väga hästi toimiv. Kindlasti ka suuresti sellepärast, et nt koha nimesid nagu "Eesti Kunstimuuseum" ei saa välja tuua kontekstis ja nad 99% üheselt mõistetavad. Igal korral ma võidan umbes minut, kui leian kohe google mapsis koha vs selle, et ma ostin koha aadressi internetist.

Halvaks näiteks märgendamisest on minu arvates kõik väga suure ja erineva maailmavaatega kasutajaid omavad  portaalid. Välja võin tuua näiteks facebook ja youtube. Kuna just kasutajad on väga erinevad iseloomult, siis tihti peale kasutatakse märgendsõnu erinevatel eesmärkidel ja tihti-alati ei ole otsitav see, mida otsitud. Seda enam, et sõna tuleb välja tuua kontekstist. Ma arvan, et erinevus on suurim just erinevate riikide vahel.

No comments:

Post a Comment